Saturday 17 November 2012

PANAS!!!Facebooker Mj Atam Mengamuk Di Negeri Tok Guru...



Ketua Wira PERKASA Kelantan, Encik Azman Yazid bersama beberapa ahli yang lain telah membuat bantahan secara aman berhubung kenyataan Irene Fernandez yang menuntut untuk menghapuskan hak dan keistimewaan Melayu sebaimana yang terkandung dalam perlembagaan perkara 153.

"Pengarah eksekutif Tenaganita yang lantang itu juga menambah bahawa langkah serta-merta dalam polisi kerajaan diilhamkan daripada Artikel 89 dan 153 dalam Perlembagaan Persekutuan hanya berjaya mengguntungkan golongan elit dalam masyarakat Melayu kelas atasan."


Dari perlembagaan Persekutuan Artikel 89 ialah berkaitan dengan tanah rezab Melayu dan artikel 153 pula ialah hak istimewa orang-orang Melayu . Kenyataan Irene Fernandez mahu kedua dua artikel ini dikaji semula . Kita sedar, permainan yang cuba dimainkan oleh mereka ini , dikala orang Melayu sedang berpecah belah , anasir anasir ini mula memainkan peranan kali ini bukan lagi secara halus tetapi dengan lebih jelas . Kenapa mereka mula jadi semakin berani sekarang? Ini adalah kerana mereka sedar ada di kalangan orang Melayu sendiri yang mahu Artikel 89 dan Artikel 153 ini dikaji semula .
Sidang Media dan laporan polis turut dibuat petang tadi( 17 November 2012 ). Dalam sidang media itu juga  Irene di minta memohon maaf secara terbuka kerana kenyataan beliau telah menguris hati banyak pihak, iaitu orang orang Melayu dan yang beragama Islam khususnya.


Menurut Encik Azman ( Mj Atam ), " Andai beliau (Irene Fernandez ) enggan memohon maaf, molek kiranya diserahkan balik kerakyatan Malaysia dan beliau segera meninggalkan Tanah Melayu yang kita tahu orang Melayu mempunyai hak dan tanah ini adalah hak Melayu".
"Dengan kenyataan ini ( menuntut menghapuskan hak keistimewaan Melayu ), sedikit sebanyak boleh memecahbelahkan kaum yang sekian lama terjalin" katanya lagi.



Wira PERKASA Kelantan berpendapat, isu ini adalah isu yang amat serius dan terlalu sensitif dan juga tidak bertanggungjawab yang boleh menggangu ketenteraman awam, sekaligus telah mencabar semangat dan kewibawaan kami sebagai orang Melayu yang beragama Islam. Satu perkara lagi yang dilihat oleh Wira PERKASA adalah mengenai unsur unsur menghasut dan mengajak masyarakat untuk berpecahbelah dengan menghina kesucian agama dan hak keistimewaan orang Melayu Pribumi khasnya.


Laporan Polis dibuat adalah bertujuan bagi mengesa pihak Polis menyiasat isu berkenaan yang kini mula menjadi isu nasional sehingga menimbulkan kemarahan dan keresahan kepada seluruh umat Islam. Pihak terbabit ( Polis ) juga hendaklah tegas dan haruslah menggunakan Peruntukan Leluhur Undang Undang yang ada bagi menghalang dan merosakkan hubungan kaum dan keamanan yang sedia ada.

Hak Melayu harus dijaga kerana tanah Malaysia ini adalah hak milik kita. Sebagai seorang yang berbangsa Melayu dan beragama Islam, saya juga menuntut perkara yang sama seperti yang dilakukan oleh Mj Atam dan saya percaya ramai lagi yang menunutut hal yang sama diluar sana. Saya juga ingin memuji sikap dan keberanian anak Melayu kita yang sanggup berjuang mempertahankan hak Melayu. Syabas ANAK MELAYU, Syabas Mj Atam Ketua Wira PERKASA Kelantan dan PERKASA Kelantan dibawah naungan Tuan Hj. Fauzi.


Renung Renungkanlah Wahai Anak Melayu...

2 comments:

Unknown said...

kalau NGO bukan melayu boleh mendesak utk menyemak hak melayu dikaji semula,apasalahnya NGO melayu juga desak hak bukan melayu/bukan bumiputra dikaji semula.setakat ni tiada NGO melayu meminta / bersuara agar hak kewarganegaraan/kerakyataan dikaji semula sedangkan NGO bukan melayu acap kali agar hak melayu dikaji semula, walhal isu yg dibangkitkan telah termaktub dlm perlembagaan.

umno said...

Syabas sdr, disini sya ingin menyeru kpd org2 melayu khususnya agama islam marilah kita bersatu tak kiro apo juo fahaman politik kito tentang habis habisan kafir laknat paria itu kita nyahkan dari bumi tercinta ini, bersatu kito teguh berpecah belah kito hancur, sya sedio mmbantu..

◄ Newer Post Older Post ►

My Blog List

#LifeStyle

#LifeStyle

Nadi Rakyat

Nadi Rakyat
Blog NadiRakyat.Net

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)
Klik Pada Gambar Untuk Pergi Ke Laman Blog IMAM

Nadi Rakyat Malaysia

Nadi Rakyat Malaysia
Misi Selamatkan Negara

Kalimah Allah

Kalimah Allah
#PertahakanKalimahAllah

JOM TUKAR

JOM TUKAR
ACU TEST SEPENGGAL
 

Copyright 2013 Sinhala MP3Gewe Kelate Template by Farhan Share and Tuliskan