Thursday 14 March 2013

Tian Chua Lari Lintang Pukang Nampak Polis???



Naib Presiden PKR merangkap Ahli Parlimen Batu, Tian Chua mendakwa bahawa dakwaan yang dibuat terhadapnya itu adalah berkaitan unsur fitnah dari pihak UMNO & juga menyifatkan dakwaan yang dikenakan ke atasnya bermotifkan politik dan ada agenda jahat untuk mencemar imej pakatan pembangkang.
Menurutnya, kes ini tercetus akibat media  UMNO dan Barisan Nasional memutarbelit kenyataan yang disiarkan di akhbar rasmi Parti Keadilan Rakyat (PKR)), Keadilan Daily. Adakah benar begitu?

Tian Chua menghadapi empat pertuduhan dengan tuduhan mendakwa insiden serangan tembak-menembak di Lahad Datu dipercayai konspirasi terancang kerajaan UMNO untuk mengalih perhatian dan menakut-nakutkan rakyat serta menimbulkan banyak persoalan dan keraguan di sebalik wayang mainan kerajaan UMNO. Beliau turut menyifatkan pencerobohan di Lahad Datu hanya sandiwara kerajaan untuk menakut-nakutkan rakyat seolah-olah wujud suasana tidak aman di Sabah dan kejadian pencerobohan adalah  konspirasi oleh kerajaan UMNO untuk mengalih pandangan rakyat Sabah terutama dari isu pemberian kad pengenalan kepada warga asing.

Pagi tadi, di Kompleks Mahkamah Jalan Duta beliau yang menghadapi pertuduhan dibawah Seksyen 4 (1) b Akta Hasutan 1948 diwakili oleh peguam Latheefa Koya dan N Surendran bagaimanapun tidak mengaku bersalah selepas pertuduhan dibaca oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Hakim Mohamad Sekeri Mamat dan meminta supaya dibicarakan.


Namun keadaan menjadi sedikit huru hara bila mana kira-kira 15 orang penyokong ahli parlimen itu dilihat bertindak membuat kepungan dan salah seorang daripadanya memarahi pegawai Polis yang hadir bagi mengiringi Tian Chua. Turut menghalang Tian Chua daripada dibawa pihak Polis adalah peguamnya, Lathefa Koya, N. Surendran dan Eric Paulsen.

Jika beliau dipihak yang benar & tidak bersalah, mengapa perlu takut menghadapi?
Jangan bagi pelbagai alasan, berani kerana benar Tian Chua!!! Jangan cuba nak berdalih!!!
Telajak perahu boleh di undur, telajak kata... see U in court!!!
Anak Melayu pantang di cabar!!! U ulang, I saman!!

Renung Renungkanlah...

Sumber : KLPos



0 comments:

◄ Newer Post Older Post ►

My Blog List

#LifeStyle

#LifeStyle

Nadi Rakyat

Nadi Rakyat
Blog NadiRakyat.Net

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)
Klik Pada Gambar Untuk Pergi Ke Laman Blog IMAM

Nadi Rakyat Malaysia

Nadi Rakyat Malaysia
Misi Selamatkan Negara

Kalimah Allah

Kalimah Allah
#PertahakanKalimahAllah

JOM TUKAR

JOM TUKAR
ACU TEST SEPENGGAL
 

Copyright 2013 Sinhala MP3Gewe Kelate Template by Farhan Share and Tuliskan