Thursday 12 July 2012

Pas Dan Samseng???




Satu laporan polis telah dibuat berkenaan samseng yang cuba mengagalkan Debat antara Mantan Pesuruhjaya Pas Selangor Dato Dr Hasan Ali dan Pesuruhjaya Pas Selangor Dr Rani Osman  11 Julai 2012.


Samseng yang dimaksudkan adalah menampakkan dirinya wakil dari pihak yang tidak mahukan debat tersebut berlangsung, dan sudah pastinya ada agenda yang tersembunyi. Dengan berbekalkan PARANG PANJANG, lelaki tersebut mencantas baner yang baru dipasang oleh salah seorang wakil dari pihak yang menganjur debat. 

Dan bila ditegur oleh pemasang baner berkenaan, samseng itu pantas mengacukan PARANG PANJANG yang dibawanya.


Disini kita boleh lihat kerakusan pihak lawan yang sangat suka menggunakan kekerasan dalam berpolitik. Adakah ini yang dipanggil Parti Islam???Perjuangan Islam???Dengan slogan yang sering dilaungkan Parti Islam Semalaysia saya rasa mereka tidak layak membawa slogan itu, yang mereka layak ialah Parti Amalan Samseng...

Mengapa perlu cuba mengagalkan debat yang dianjurkan secara aman itu? Adakah mereka takut untuk menjelaskan apa yang ingin diperjelaskan? Ataupun memang mereka takut rakyat mengetahui yang mereka dicucuk hidung oleh pihak yang lebih berkuasa dari mereka?


Saya melihat disini, mereka sering takut meghadapi situasi seperti ini kerana mereka hanya boleh bersuara bila dibenarkan. Dalam ertikata lain mereka ini dijaga pergerakan oleh pihak yang lebih berkuasa dan hanya menggunakan mereka untuk sesuatu agenda yang idak disedari. Itu adalah pendapat saya, hanya ingin berkongsi dengan kawan kawan. 

Penilaian setiap orang tidak akan sama, jadi apakah kesimpulan yang patut kita ulaskan bagi mendapat jawapan dari apa yang terjadi ini? Mungkinkah ini cara mereka berpolitik? 


Renung Renungkanlah...


0 comments:

◄ Newer Post Older Post ►

My Blog List

#LifeStyle

#LifeStyle

Nadi Rakyat

Nadi Rakyat
Blog NadiRakyat.Net

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)
Klik Pada Gambar Untuk Pergi Ke Laman Blog IMAM

Nadi Rakyat Malaysia

Nadi Rakyat Malaysia
Misi Selamatkan Negara

Kalimah Allah

Kalimah Allah
#PertahakanKalimahAllah

JOM TUKAR

JOM TUKAR
ACU TEST SEPENGGAL
 

Copyright 2013 Sinhala MP3Gewe Kelate Template by Farhan Share and Tuliskan