Wednesday 23 January 2013

PM Najib Razak Ke GAZA...Pemimpin PR Meroyan Di Malaysia...







Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia yang pertama untuk menjejakkan kaki di bumi Palestin dalam rangka lawatan kemanusiaan ke Gaza, Selasa, hari ini. Beliau tiba pada jam 10.40 pagi (4.40 petang waktu Malaysia) di sempadan Palestin berhampiran Rafah.

Najib turut menerima kunjungan hormat Perdana Menteri Kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh, di kawasan lintasan sempadan. Lagu kebangsaan 'Negaraku', dan lagu kebangsaan Palestin telah dimainkan sewaktu pertemuan kedua-dua pemimpin itu.
Sebelum itu, Perdana Menteri terpaksa mengharungi perjalanan sejauh 55km dari lapangan terbang El-Arish di Mesir ke sempadan Rafah melaui jalan darat.
Selepas memeriksa kawalan kehormat oleh pasukan Polis Palestin, Perdana Menteri Malaysia dan Ismail mengadakan mesyuarat di Pusat Imigresen Rafah.

Najib dijadualkan untuk melawat sebuah sekolah yang dibiayai Malaysia, Al Madrasah Al Malaziah, sebelum melawat tapak bagi pembinaan sebuah pejabat baru bagi Perdana Menteri Kerajaan Hamas di Gaza.
Pejabat lama Ismail telah mengalami kemusnahan teruk sewaktu serangan Israel pada bulan November tahun lepas.

Najib dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, dijadualkan untuk menghadiri majlis makan tengah hari yang dihoskan oleh Ismail di Movenpick Hotel sebelum melawat Universiti Al-Aqsa, di mana Najib akan dianugerahkan ijazah doktor kehormat.
Selepas menerima ijazah kedoktoran, Najib akan berlepas ke Kaherah untuk melakukan kunjungan hormat ke atas Presiden Mesir Mohamed Morsi.


TQ : KLPos

0 comments:

◄ Newer Post Older Post ►

My Blog List

#LifeStyle

#LifeStyle

Nadi Rakyat

Nadi Rakyat
Blog NadiRakyat.Net

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)
Klik Pada Gambar Untuk Pergi Ke Laman Blog IMAM

Nadi Rakyat Malaysia

Nadi Rakyat Malaysia
Misi Selamatkan Negara

Kalimah Allah

Kalimah Allah
#PertahakanKalimahAllah

JOM TUKAR

JOM TUKAR
ACU TEST SEPENGGAL
 

Copyright 2013 Sinhala MP3Gewe Kelate Template by Farhan Share and Tuliskan