Tuesday 2 October 2012

Bajet Pembangkang : Janji Palsu Ditaburi...


Janji janji palsu yang ditaburkan dulu belum tertunai, janji palsu baru disemai lagi. Bayangkan tahun lepas, angan angan Anwar dalam bajet nya menyatakan, Pakatan Rakyat akan melaksanakan bayaran bonus warga emas sebanyak RM1,000 setahun kepada yang layak berdasarkan pendapatan kurang daripada RM18,000 setahun selain setiap suri rumah juga akan mendapat bayaran RM1,000 atas alasan kurang beban keluarga dan galakkan mereka menabung dalam KWSP.

Dan juga sebagaimana kandungan dalam Buku Jingga pembangkang yang menetapkan warga pendidik mendapat elaun RM500 sebulan turut disebut selain turut berjanji akan memotong belanjawan Perdana Menteri sebanyak RM10 bilion dengan mengembalikan peruntukan itu kepada kementerian berkaitan. 

Angan angan Pembangkang memang tinggi,
Anwar juga turut berjanji dalam bajetnhya adalah memberikan bonus kepada warga emas RM1,000 setahun kepada yang layak berdasarkan pendapatan kurang RM18,000 setahun.
Dan dia juga menabur janji palsu dalam bajetnya Suri rumah juga akan dapat bayaran RM1,000 dalam tahun 2012 bagi yang layak atas alasan kurangkan beban keluarga dan galak suri rumah menabung dalam KWSP.
Adakah itu semua dilaksanakan?belum lagi, sekarang mula buat bajet baru pulak.
Yang tahun sudah pun belum tertunai lagi. 


Walaupun dilabel gagal menjalankan tugas sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor, namun Anwar tetap mahu membuktikan pengalamannya sebagai Menteri Kewangan selama lapan tahun masih bersinar dan menyengat.Hakikatnya senario kewangan dunia dan ekonomi global sudah jauh berubah meninggalkan Anwar yang masih terkongkong dalam kepompong pemikiran pengurusan ekonomi yang lapuk dan usang.

Anwar juga seperti mengitar semula idea idea bajet PM, contohnya ialah penubuhan Lembaga Perumahan Nasional bertujuan membina rumah mampu milik untuk masyarakat bandar iaitu sesuatu yang sedang dijalankan kerajaan melalui Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA).

0 comments:

◄ Newer Post Older Post ►

My Blog List

#LifeStyle

#LifeStyle

Nadi Rakyat

Nadi Rakyat
Blog NadiRakyat.Net

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)
Klik Pada Gambar Untuk Pergi Ke Laman Blog IMAM

Nadi Rakyat Malaysia

Nadi Rakyat Malaysia
Misi Selamatkan Negara

Kalimah Allah

Kalimah Allah
#PertahakanKalimahAllah

JOM TUKAR

JOM TUKAR
ACU TEST SEPENGGAL
 

Copyright 2013 Sinhala MP3Gewe Kelate Template by Farhan Share and Tuliskan