Friday 19 October 2012

DS Rosmah Ajak Tengok Wayang...



Datin Seri Rosmah sememangnya serorang yang bersifat keibuan yang sangta tinggi, saya begitu kagum dengan beliau yang sangat perihatin pada kanak kanak. Beliau sentiasa mempunyai idea untuk memberi kanak kanak kehidupan yang selesa dan gembira. Keperihatinan beliau sangat ketara bila beliau sentiasa memikirkan bermacam program untuk kanak kanak.
“Saya masih ingat di zaman saya masih kanak-kanak, kita meraikannya dengan menonton wayang dan makan makanan yang lazat bersama rakan-rakan kerana pada ketika itu ia diberikan percuma untuk satu hari kepada kami. Namun, saya tidak tahu mengapa ia tidak lagi diaplikasikan pada masa kini… saya rasa pemilik-pemilik restoren boleh membuat pertimbangan untuk memulakan tradisi ini semula bagi meraikan hari istimewa untuk anak-anak di Malaysia,” katanya.
Beliau menambah, perayaan Hari Kanak-Kanak dianggap sebagai acara penghormatan dan pengiktirafan daripada kerajaan kepada kepada golongan tersebut. Justeru semua pihak, sama ada ibu bapa mahupun badan korporat perlu bekerjasama untuk mewujudkan pelbagai jenis program bagi memastikan anak-anak ini gembira meraikan perayaan itu.
Tetapi mengapa masih ada pihak yang selalu memandang serong pada kebaikan yang dihulurkan oleh DS Rosmah?(Klik Di Sini) Saya merasa amat kecewa dengan sesetengah pihak yang sering mencari dan meinmbulkan kebencian terhadap DS Rosmah.(Klik Di Sini) Tidak bolehkah di pandang kebaikan dan ketulusan hati seorang insan yang berjiwa murni ini???
Renung Renungkanlah...

0 comments:

◄ Newer Post Older Post ►

My Blog List

#LifeStyle

#LifeStyle

Nadi Rakyat

Nadi Rakyat
Blog NadiRakyat.Net

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)
Klik Pada Gambar Untuk Pergi Ke Laman Blog IMAM

Nadi Rakyat Malaysia

Nadi Rakyat Malaysia
Misi Selamatkan Negara

Kalimah Allah

Kalimah Allah
#PertahakanKalimahAllah

JOM TUKAR

JOM TUKAR
ACU TEST SEPENGGAL
 

Copyright 2013 Sinhala MP3Gewe Kelate Template by Farhan Share and Tuliskan