Tuesday 23 October 2012

PANAS!!!Lagi Penghinaan Terhadap Islam...



Saya berasa amat kecewa dan kesal dengan lagu yang dinyanyikan jacklyn Victor yang sangat ingin mendorong dan memuja Jesus dan agama Kristian. Adakah lagu ini patut di "publish" di negera kita yang majoritinya beragama Islam??? Lagu ini seakan menghina dan merendahkan agama Islam, dan yang lebih nyata ianya memuja salib dan Jesus.

Meskipun penyanyinya mendakwa beliau menyanyikan lagu tersebut bagi peminatnya di Sabah dan Sarawak namun beliau lupa bahawa kedua buah negeri itu pun masih tertakluk kepada Perlembagaan Persekutuan yang harus dipatuhi oleh semua rakyat Malaysia dan kalau mahu peminat Kristiannya menggemari dan mengangkat lagu tersebut sabagai usaha dakwah mereka,mengapa tidak dinyanyikan dalam bahasa lain selain dari Bahasa Melayu.


Lagu ini jelas bertujuan jahat kerana dinyanyikan dalam Bahasa Melayu dan tidak dinyanyi dalam Bahasa Inggeris.Jelas secara halus ada usaha terancang pihak Kristian untuk memurtadkan orang islam.
Agenda penyanyi,pencipta dan penulis lirik lagu ini menyamai agenda politk DAP yang mendapat pelindungan khas dari Mursyidul Am PAS Nik Aziz bila didedahkan dalam Parlimen baru-baru ini bahawa DAP akan menukarkan kedudukan agama rasmi Negara termasuklah seluruh Perlembagaan Persekutuan.
PAS langsung tidak menentang agenda tersirat lagu ini dan semua pemimpin Melayu seperti berdiam diri barangkali terhibur dengan nyanyian penyanyi tersebut hingga mereka lalai melihat segala kandungan lirik-liriknya.
Walaupun sebagai penyanyi,pihak Kristian berjaya memperalatkan populariti penyanyi ini untuk menerus ataupun mengukuhkan agenda mereka dan sesiapa sahaja anak-anak Melayu yang meminati penyanyi ini harus merasa tersinggung dengan lagu Harapan Bangsa ini.

TQ : SANGGAH TOK JANGGUT





0 comments:

◄ Newer Post Older Post ►

My Blog List

#LifeStyle

#LifeStyle

Nadi Rakyat

Nadi Rakyat
Blog NadiRakyat.Net

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)

Pertubuhan Ikatan Muafakat Amal Malaysia (IMAM)
Klik Pada Gambar Untuk Pergi Ke Laman Blog IMAM

Nadi Rakyat Malaysia

Nadi Rakyat Malaysia
Misi Selamatkan Negara

Kalimah Allah

Kalimah Allah
#PertahakanKalimahAllah

JOM TUKAR

JOM TUKAR
ACU TEST SEPENGGAL
 

Copyright 2013 Sinhala MP3Gewe Kelate Template by Farhan Share and Tuliskan